Paso 1: Cumplimentación y pago del modelo.
Pas 1: Cumplimentació i pagament del model 651
Com a primer pas, ha d'accedir a l'aplicació per a l'emplenament del model 651 de l'Impost de Succesions i Donacions i emplenar el model. Si necessita assistència, poden telefonar-li demanant cita al servei d'ajuda a l'emplenament (SAVI).
Una vegada emplenats els camps necessaris:
4. Presentar. Per a la presentació, disposa de dues opcions:
- Presencial: En l'oficina que li corresponga (Consulta d'oficines).
Nota: Si l'oficina que li correspon és una de les delegacions de l'Agència Tributària Valenciana a Alacant, Castelló o València, pot sol·licitar cita prèvia. - Telemàtica: Pas 2 del procés
Accés a l'aplicació de confecció en línia del model 651.
Instruccions per a l'ompliment del model 651.
Visualització de contingut web
Pas 2: Presentació telemàtica model 651
Este pas es realitza de manera telemàtica, i amb les següents característiques a tindre en compte.
-
És necessari l'ús de certificat digital.
-
Ha de ser presentat por:
-
El subjecte passiu, per la qual cosa en el model emplenat en el pas 1, el subjecte passiu (casella 5) i el presentador (casella 33), han de ser coincidents. En aquest cas el certificat amb el qual s'accedeix a la plataforma serà el del subjecte passiu.
-
El representant:
-
Pel que en el model emplenat en el pas 1, el subjecte passiu (casella 5) i el presentador (casella 33), no seran coincidents. En aquest cas el certificat amb el qual s'accedeix a la plataforma serà el del representant i ha de coincidir amb el de la casella 33.
-
Ha de constar en el registre de representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), l'adhesió sol·licitada pel presentador o la representació atorgada pel comprador al representant en el tràmit "Declaració modelo 651 - (Donacions)". Més informació.
-
-
-
Si ja s'ha realitzat el pagament de l'autoliquidació a través de la plataforma de pagaments de la Generalitat Valenciana, o si ha pagat en el banc (per finestreta o banca electrònica) i han transcorregut almenys 2 dies, serà detectat i no se li sol·licitarà el pagament d'esta.
Ha de tindre preparada la documentació en format digital per a aportar-la.
-
A.- És obligatòria l'aportació de l'original i còpia del document judicial, administratiu o privat comprensiu del fet imposable subjecte a l'impost. No obstant això, no és obligatòria l'aportació del document notarial (Ordre 10/2015, de 27 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual se suprimeix l'obligació d'aportar determinada documentació complementària juntament amb la presentació de l'autoliquidació pels impostos sobre transmissions i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions).
-
B.- En els supòsits en què el subjecte passiu no haja realitzat prèviament operacions amb transcendència tributària a Espanya, autorització emplenada per a l'accés a les dades personals d'identitat o, en defecte d'això, original del NIF o NIE. En el cas de constitució de persones jurídiques, NIF provisional expedit per l'AEAT o fotocòpia del model 036 d'alta.
-
C.- Certificació cadastral corresponent a l'any de la transmissió de cadascun dels béns immobles inclosos en la transmissió, si no estiguera protocolitzada en el document notarial.
Per a presentar ha de:
Visualització de contingut web
Contacte assistència tècnica/incidències
- Horari de servicis web
- Servici SAVI, cita telefònica per a l'assistència tècnica i resolució d'incidències informàtiques.
- Disposa d'un formulari de contacte, seleccione "Qüestions informàtiques" i indique un horari aproximat per a respondre.
- Suport per a incidències informàtiques: CAU Administració electrònica 961613199 (horari de 8 a 19h)
- Mitjans d'accés habilitats a la plataforma de tramitació de la Generalitat Valenciana.