Visualització de contingut web
Pas 1: Emplenament i pagament del model 620
Per a l'emplenament del model és necessari entrar amb un certificat digital o DNI electrònic.
Cal observar que es distingixen dos tipologies d'autoliquidació en funció del tipus de vehicle objecte de transmissió, que determina la seua forma de presentació una vegada emplenat el model 620:
A.- Quota Fixa:
En el cas d'adquisició d'automòbils tipus turisme, vehicles mixtos adaptables, vehicles tot terreny, motocicletes i ciclomotors, de valor inferior a 20.000 euros i amb més de 5 anys d'antiguitat, exclosos els qualificats com a vehicles històrics.
(Són distingibles en l'emplenament del model, perquè la casella 86-Tipus Impositiu pren valor 0).
En este cas, es genera l'autoliquidació mitjançant els següents passos:
Pot presentar-se directament en la Prefectura de Trànsit corresponent, sense necessitat que l'Administració tributària expedisca justificant de presentació de l'impost.
- En cas de ser de quota fixa i NO exempta, cal imprimir i presentar el model 620 d'autoliquidació emplenat i el justificant de pagament.
- En cas de ser de quota fixa i exempta, només cal imprimir i presentar el model 620 d'autoliquidació emplenat.
És a dir, no és necessari realitzar el pas 2.
B.- No Quota Fixa:
En la resta de casos, haurà de comptar amb el justificant de la seua presentació expedit per l'òrgan competent de la Generalitat, per la qual cosa, a més de l'emplenament, càlcul, generació, impressió, i pagament indicats en el punt anterior, ha de realitzar la presentació davant l'administració tributària, ja siga:
- De forma presencial: pot sol·licitar cita prèvia.
- De forma telemàtica: Pas 2 del procés.
Accés a confecció en línia del model 620 (Per a l'emplenament del model és necessari entrar amb un certificat digital o DNI electrònic)
Instruccions, documentació addicional i informació del procediment
Visualització de contingut web
Pas 2: Presentació Telemàtica
Este pas es realitza de forma telemàtica, i amb les següents característiques a tindre en compte.
- És necessari l'ús de certificat digital.
- Pot ser presentat per:
- El comprador del vehicle: en este cas en el model emplenat en el pas 1, el comprador (casella 5) i el presentador (casella 33) han de ser coincidents, i el certificat amb el qual s'accedeix a la plataforma ha de ser el del comprador.
- Per un representant:
- En este cas en el model emplenat en el pas 1, el comprador (casella 5) i el presentador (casella 33) no són coincidents, i el certificat amb el qual s'accedeix ha de ser el del representant, que coincidirà amb la casella 33.
- Ha de constar en el registre de representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), l'adhesió sol·licitada pel presentador, o la representació atorgada pel comprador al representant en el tràmit "Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (compravenda de vehicles)". Més informació.
- Si ja s'ha realitzat el pagament de l'autoliquidació a través de la plataforma de pagaments de la Generalitat Valenciana, o si ha pagat en el banc (per finestreta o banca electrònica) i han transcorregut almenys 2 dies, serà detectat i no se li sol·licitarà el pagament d'esta.
Ha de tindre preparada la documentació en format digital per a aportar-la.
- Si és una embarcació, s'haurà d'aportar:
- Contracte de compravenda.
- Document de característiques tècniques de l'embarcació. (Original i còpia del Rol o document expedit en la Comandància de Marina en el qual consten les característiques tècniques de l'embarcació).
- Si és per a vehicles i ciclomotors:
- Contracte de compravenda.
- Permís de Circulació del vehicle. En defecte d'això, es podrà acompanyar informe de la Prefectura Provincial de Trànsit, en el cas de vehicles, o original i còpia de l'alta de l'Ajuntament, en el cas de ciclomotors no matriculats.
- Targeta d'inspecció tècnica del vehicle. Obligatori només si el vehicle no s'ha trobat en la Base de dades de la Direcció General de Trànsit. (Plaques Verdes, vehicles d'importació, etc.).
Per a presentar ha de:
Visualització de contingut web
Contacte assistència tècnica/incidències
- Horari de servicis web
- Servici SAVI, cita telefònica per a l'assistència tècnica i resolució d'incidències informàtiques.
- Disposa d'un formulari de contacte, seleccione "Qüestions informàtiques" i indique un horari aproximat per a respondre.
- Suport per a incidències informàtiques: CAU Administració electrònica 961613199 (horari de 8 a 19h)
- Mitjans d'accés habilitats a la plataforma de tramitació de la Generalitat Valenciana.