Visualització de contingut web
Pas 1: Emplenament i pagament del model 600
Com a primer pas, ha d'accedir a l'aplicació per a l'emplenament del model 600 de l'Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats i emplenar el model, per a en l'última pantalla d'este:
Accés a l'aplicació de confecció en línia del model 600
Visualització de contingut web
Pas 2: Presentació telemàtica model 600
Este pas es realitza de manera telemàtica, i amb les següents característiques a tindre en compte.
- És necessari l'ús de certificat digital.
- Ha de ser presentat per:
- El subjecte passiu, per la qual cosa en el model emplenat en el pas 1, el subjecte passiu (casella 5) i el presentador (casella 33), han de ser coincidents. En aquest cas el certificat amb el qual s'accedeix a la plataforma serà el del subjecte passiu.
- El representant:
- Pel que en el model emplenat en el pas 1, el subjecte passiu (casella 5) i el presentador (casella 33), no seran coincidents. En aquest cas el certificat amb el qual s'accedeix a la plataforma serà el del representant i ha de coincidir amb el de la casella 33.
- Ha de constar en el registre de representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), l'adhesió sol·licitada pel presentador o la representació atorgada pel comprador al representant en el tràmit d'"Impuesto sobre Transmisiones Patrimoniales y Actos Jurídicos Documentados (Transmisiones Patrimoniales Onerosas de Bienes Inmuebles)". Més informació.
- Si ja s'ha realitzat el pagament de l'autoliquidació a través de la plataforma de pagaments de la Generalitat Valenciana, o si ha pagat en el banc (per finestreta o banca electrònica) i han transcorregut almenys 2 dies, serà detectat i no se li sol·licitarà el pagament d'esta.
- Ha de tindre preparada la documentació en format digital per a aportar-la.
- És obligatòria l'aportació de l'original i còpia del document judicial, administratiu o privat comprensiu del fet imposable subjecte a l'impost. No obstant això, no és obligatòria l'aportació del document notarial (Ordre 10/2015, de 27 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual se suprimeix l'obligació d'aportar determinada documentació complementària juntament amb la presentació de l'autoliquidació pels impostos sobre transmissions i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions).
- En els supòsits en què el subjecte passiu no haja realitzat prèviament operacions amb transcendència tributària a Espanya, autorització emplenada per a l'accés a les dades personals d'identitat o, en defecte d'això, original del NIF o NIE. En el cas de constitució de persones jurídiques, NIF provisional expedit per l'AEAT o fotocòpia del model 036 d'alta.
- Certificació cadastral corresponent a l'any de la transmissió de cadascun dels béns immobles inclosos en la transmissió, si no estiguera protocolitzada en el document notarial.
- En els supòsits de consolidació del domini:
- Còpia del document on es va produir el desmembrament del domini.
- Autorització emplenada per a l'accés a les dades personals d'identitat de l'usufructuari o, en defecte d'això, còpia del NIF o NIE d'este.
- En el cas que l'usdefruit s'haguera extingit per defunció de l'usufructuari, s'adjuntarà original i còpia del certificat literal de defunció de l'usufructuari.
- En el cas de transmissions patrimonials oneroses en les quals el contribuent siga un empresari o professional i que tinguen per objecte béns mobles adquirits a particulars per a la seua revenda, excepte valors mobiliaris i mitjans de transport usats no destinats al seu desballestament, a les quals es refereix l'apartat tres de l'article catorze ter de la Llei 13/1997, de 23 de desembre, l'autoliquidació s'ha d'acompanyar d'una declaració de l'obligat tributari en la qual es continga una relació dels béns adquirits, incloent, per cada bé, la seua descripció, la data d'adquisició, la identificació del transmitent i la contraprestació, en euros, satisfeta per l'adquisició. Quan l'activitat desenvolupada per l'adquirent exigisca la gestió de llibres o registres oficials en els quals s'incloguen les operacions que hagen de ser incloses en l'autoliquidació agregada, la declaració anterior se substituirà per la còpia, presentada amb l'original per a la seua compulsa, de les fulles corresponents d'estos llibres o registres o dels comunicats o llistats informàtics que els puguen substituir, de conformitat amb la normativa reguladora d'aquells.
Per a presentar ha de:
- Accedir mitjançant certificat digital.
- Introduir el número de document generat, i un correu electrònic d'avís per a quan el resultat de la tramitació siga depositat en la carpeta ciutadana.
- Aportar la documentació corresponent a l'operació.
- Realitzar el pagament de la taxa en cas de no ser exempta. Este pas no apareixerà si ja ha realitzat el pagament prèviament mitjançant la passarel·la de pagaments de la Generalitat Valenciana, o bé ha pagat en el banc (per finestreta o banca electrònica) i han transcorregut almenys 2 dies.
- Presentar.
- Obtindre el justificant de realització del tràmit.
- Una vegada processada la petició, rebrà un correu electrònic indicant que el resultat està depositat en la carpeta ciutadana.
- En la carpeta ciutadana del presentador trobarà:
- Si el processament de la petició ha sigut correcte:
- L'autoliquidació.
- Justificant de presentació en la plataforma de tramitació.
- Justificant de pagament, si el mateix ha sigut realitzat durant el procés de presentació.
- Justificant de la seua presentació expedit per l'òrgan competent de la Generalitat.
- Si el processament de la petició ha sigut incorrecte:
- Justificant de presentació en la plataforma de tramitació.
- Detall dels errors per a que puga esmenar-ho.
- Si el processament de la petició ha sigut correcte:
Visualització de contingut web
Contacte assistència tècnica/incidències
- Horari de servicis web
- Servici SAVI, cita telefònica per a l'assistència tècnica i resolució d'incidències informàtiques.
- Disposa d'un formulari de contacte, seleccione "Qüestions informàtiques" i indique un horari aproximat per a respondre.
- Suport per a incidències informàtiques: CAU Administració electrònica 961613199 (horari de 8 a 19h)
- Mitjans d'accés habilitats a la plataforma de tramitació de la Generalitat Valenciana.