Notícies

« Ves enrere

El servei d'atenció telefònica personalitzada de l’ATV s'estén a totes les Oficines Liquidadores

El servei d'atenció telefònica personalitzada de l’ATV s'estén a totes les Oficines Liquidadores

Aquest servei, que venia desenvolupant-se com un projecte pilot en l'ATV i en algunes Oficines Liquidadores de Districte Hipotecari, inclourà a partir de la setmana que ve al personal de totes les Oficines Liquidadores de Districte Hipotecari de la Comunitat Valenciana, la qual cosa permetrà augmentar el nombre de cites disponibles i arribar així a un major nombre de ciutadans.

Dins dels objectius estratègics i operatius de l'Agència Tributària Valenciana (ATV) inclosos en el Pla Pluriennal de Gestió 2020-2023 es troba, entre altres, possibilitar que la ciutadania es relacione amb l'ATV íntegrament per mitjans electrònics i millorar l'assistència personalitzada en el compliment de les obligacions tributàries mitjançant el desenvolupament, principalment, del servei de cita prèvia.

Per a aconseguir aquests objectius, des de l'Agència Tributària Valenciana, en col·laboració amb les Oficines Liquidadores de Districte Hipotecari, s'ha desenvolupat un servei d'atenció telefònica personalitzada a través del qual un agent li diu el dia seleccionat i a l'hora aproximada que el ciutadà indique per a proporcionar-li informació, resoldre els seus dubtes i, si escau, ajudar-lo a l'emplenament i presentació dels models tributaris.

Aquest servei d'atenció telefònica personalitzada s'emmarca en el Servei d'Assistència Virtual Integral (SAVI), que té com a objectiu prestar de forma personalitzada i no presencial els serveis d'informació i assistència que habitualment s'ofereixen en l'oficina física. És multicanal i la primera fase d'implementació s'ha centrat en redissenyar el canal telefònic per a la informació i assistència tributària.

Aquest servei es caracteritza per:

- garantir una resposta al ciutadà quan tinga un dubte i resoldre la seua gestió.

- unitat de criteri en tot el territori i màxima qualitat, per a això s'han organitzat equips verticals amb funcionaris especialitzats en cada matèria consultable.

- evitar desplaçaments i presència física, arribant així a tot el territori valencià.

El programa pilot d'aquest nou sistema d'atenció telefònica va entrar en funcionament al maig de 2022 per al model 620 (compravenda de vehicles), estenent-se en els mesos posteriors al model 600 (Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats), al model 650 (Successions) i, finalment, al model 651 (Donacions).

A més de l'ATV, en la posada en marxa d'aquest servei van participar algunes Oficines Liquidadores de Districte Hipotecari de la Comunitat Valenciana en el marc d'un programa pilot. Després dels bons resultats obtinguts, aquest servei s'estendrà a partir del pròxim 20 de març a totes les Oficines Liquidadores de la Comunitat Valenciana, la qual cosa permetrà augmentar el nombre de cites disponibles i arribar així a un major nombre de ciutadans.

Per a garantir una millor resposta a la ciutadania, s'han configurat equips especialitzats en cadascun dels models tributaris, que seran els encarregats d'atendre les crides de la ciutadania. Amb això, s'aconseguirà una unitat de criteri en la informació que es facilita, així com una major professionalització d'aquest servei d'atenció telefònica.